Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟΝ ΟΡΧΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ'' ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ''

 
 Σε συνεδρίαση που θα γίνει στο Δημοτικό Κατάστημα Ορχομενού στις 7 Μαΐου  2018 , ημέρα Δευτέρα και ώρα 7:30μ.μ. 

Καλείται το σώμα του δημοτικού συμβουλίου να αποφασίσει  επί του ψηφίσματος της ΚΕΔΕ για  το περιεχόμενο  του νομοσχέδιου που αφορά την μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι μία σημαντική συζήτηση μια και το καινούριο νομοσχέδιο επιδιώκει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο  στην τοπική αυτοδιοίκηση και όχι μόνο. 

Διαβάστε παρακάτω το σχετικό ψήφισμα



Ψήφισμα
Το Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. συνεδρίασε σήμερα και εξέτασε το περιεχόμενο του Νομοσχεδίου που αφορά τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.  Μετά από διαλογική συζήτηση μεταξύ των μελών του Δ.Σ. έκρινε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου
·       Δεν προωθεί καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση στη λειτουργία του Κράτους και της Αυτοδιοίκησης , που είναι κοινώς αποδεκτό ότι έχει ανάγκη η χώρα και οι πολίτες. Δεν αντιμετωπίζει και δεν επιλύει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο θεσμός της Αυτοδιοίκησης.
·       Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που το μόνο που αλλάζει ουσιαστικά, είναι το εκλογικό σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών. Για πρώτη φορά θεσπίζονται δύο διαφορετικά εκλογικά συστήματα, για κοινότητες ανω των 500 κατοίκων και για κοινότητες κάτω των 500, , όπου εισάγεται ενιαίο ψηφοδέλτιο.
·       Την ώρα που η χώρα έχει ανάγκη από μια δημιουργική ανατροπή στο μοντέλο λειτουργίας του Κράτους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στη ρίζα τους τα προβλήματα που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία και την κρίση, η Κυβέρνηση προωθεί ένα Νόμο που καθιστά ακόμη πιο σφικτό τον εναγκαλισμό της Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Εξουσία.
·       Προβλέπει τη μείωση της θητείας των αιρετών από 5, σε 4 χρόνια, σε αντίθεση με ότι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη και σε βάρος του προγραμματικού σχεδιασμού των Δήμων.
·       Τα προβλήματα των Δήμων δεν θα επιλυθούν με την αλλαγή του εκλογικού συστήματος αλλά με αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας του Κράτους, με ενίσχυση της οικονομικής ανεξαρτησίας και διοικητικής αυτοτέλειας τους, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.
·        Δεν προωθεί την αποκέντρωση και τη πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, με τη  μεταφορά πόρων και αρμοδιοτήτων από το Κεντρικό Κράτος προς την Αυτοδιοίκηση. Δεν είναι τυχαίο ότι στο πλαίσιο του διαλόγου που διεξήχθη, δεν υπήρξε καμία συνάντηση μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων και των εκπροσώπων της ΚΕΔΕ για να συζητηθεί το θέμα της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων.
·       Παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και περίπου δύο χρόνια ένας διάλογος μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών και των θεσμικών εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, στο νομοσχέδιο αυτό δεν συμπεριλήφθηκε καμία από τις προτάσεις που έχει καταθέσει η Κ.Ε.Δ.Ε. , οι οποίες διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο τριών συνεδρίων, σε Βόλο, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα.
·       Θα προκαλέσει ακυβερνησία στους Δήμους. Με την απλή αναλογική στην κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου, οι δήμαρχοι που δεν θα εκλεγούν από τον πρώτο γύρο, αλλά στο δεύτερο, δεν θα έχουν πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους συμβιβασμούς και τις ισορροπίες για να ληφθεί μια απόφαση. Είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση επιχειρεί να μετατρέψει τα δημοτικά συμβούλια σε διακοσμητικά όργανα των Δήμων, προτιμά «ανίσχυρους» δημάρχους, παραλυτικές ισορροπίες στους Δήμους και ενίσχυση του ρόλου των ακραίων και θνησιγενών πολιτικών σχημάτων , που θα καταστούν πέραν πάσης δημοκρατικής λογικής σε  ρυθμιστές που θα εκβιάζουν το σχηματισμό πλειοψηφιών.
·       Επιχειρεί να επαναφέρει από το «παράθυρο» τις Κοινότητες, με το εκλογικό σύστημα, την κατανομή αρμοδιοτήτων, την κατάρτιση του προϋπολογισμού και την κατανομή της ΣΑΤΑ, γεγονός που αποτελεί ουσιαστικά μια αντιμεταρρύθμιση στον «Καλλικράτη». Με τον τρόπο αυτό τα Δημοτικά έργα δεν θα μπορούν να υλοποιηθούν. Ο κατακερματισμός της χρηματοδότησης των δημοτικών έργων στις Τοπικές Κοινότητες καθιστά αδύνατη την υλοποίηση τους , λόγω έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού και αδυναμίας έγκυρου συντονισμού.
·       Καταργείται η αυτοδίκαιη θέση σε αργία των αιρετών σε περίπτωση αμετάκλητης παραπομπής για κακούργημα, μόνον εάν έχουν επιβληθεί περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση, και πλέον θα αρκεί μόνον η αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα.
·        Τίθενται σε κίνδυνο οι κοινωνικές υπηρεσίες που σήμερα προσφέρουν οι Δήμοι σε όλη τη χώρα. Η χρηματοδότησή τους θα εξαρτάται από μικροκομματικούς στόχους. Δεν αναφέρεται το μέλλον των κοινωνικών υπηρεσιών όταν λήξει η χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και στην κατανομή των Εθνικών πόρων εισάγονται (μη μετρήσιμα υποκειμενικά) κριτήρια.
·       Αυξάνεται το φορολογικό βάρος των δημοτών. Η ένταξη της χρηματοδότησης της Υπηρεσίας Πρασίνου στα ανταποδοτικά αποτελεί ουσιαστικά ένα νέο φόρο και καλεί τους δημότες να χρηματοδοτήσουν το κόστος λειτουργίας της υπηρεσίας.
·       Δεν αποτελεί μεταρρύθμιση, δεδομένου ότι  δεν προτείνεται Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εφαρμογής του Κλεισθένη και δεν υποστηρίζεται από χρηματοδοτικούς πόρους, κίνητρα και επιχορηγήσεις.
·       Παραπέμπει αόριστα στο μέλλον και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, τις αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο Κράτος και την Αυτοδιοίκηση, συνδέοντάς τις με το εγχείρημα της Συνταγματικής Αναθεώρησης αλλά και την δημοσιονομική ανάκαμψη της χώρας.
·       Δημιουργεί τον μηχανισμό του δημοτικού διαμεσολαβητή στο επίπεδο του Νομού, με πολλές αρμοδιότητες ελεγκτικού χαρακτήρα, που καταστρατηγούν το άρθρο 102 του Συντάγματος.
·       Προτείνει μία κενή περιεχομένου κατηγοριοποίηση Δήμων. Με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση , ενώ αναγνωρίζει νομικά το ζήτημα ότι οι δήμοι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, δεν διατυπώνει ρυθμίσεις που διασφαλίζουν την ισότιμη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες σε όποιον Δήμο και αν κατοικούν.
·       Η χρήση των τοπικών δημοψηφισμάτων με τον τρόπο που σχεδιάζεται ενέχει σοβαρούς κινδύνους να καταστούν εργαλεία εξυπηρέτησης ξένων προς την Πατρίδα μας συμφερόντων, αλλά και προώθησης λαϊκίστικων και τοπικιστικών αιτημάτων και πολιτικών.
·       Ο εκλογικός νόμος με εντελώς αντιδημοκρατική λογική, μειώνει τον αριθμό των υποψηφίων που μπορούν να συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια, γεγονός που υπηρετεί τη λογική της πολυδιάσπασης της ψήφου.
·       Κατασκευάζει Δήμους ομήρους του εκάστοτε Υπουργού. Ο εκάστοτε Υπουργός θα ορίζει τον Επόπτη Νομιμότητας. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις προωθείται η περαιτέρω ομηρία των Δήμων μέσω:
α) πρόσθετων ελεγκτικών μηχανισμών β) περιορισμού της διοικητικής αυτοτέλειας των Δήμων γ) της οικονομικής κηδεμονίας των Δήμων από τον Υπουργό Εσωτερικών.
Η Διοικητική Εποπτεία των ΟΤΑ δεν περιορίζεται σε απλό έλεγχο νομιμότητας των πράξεων και στον πειθαρχικό έλεγχο, όπως το Σύνταγμα ορίζει, αλλά επεκτείνεται με την καθιέρωση έκδοσης εγκυκλίων οδηγιών και γενικών κατευθύνσεων, τόσο από το Υπουργείο Εσωτερικών, όσο και από την Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ. Με τον τρόπο αυτό επηρεάζεται αποφασιστικά η ελευθερία δράσης και λειτουργίας των ΟΤΑ, στραγγαλίζεται ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος πλέον μετατρέπεται σε μια αποκεντρωμένη διοικητική υπηρεσία του Κράτους.
Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε αποφασίζει
1.     Να απορρίψει στο σύνολό του το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου,  και να το επιστρέψει στον Υπουργό ως απαράδεκτο , γιατί δεν προωθεί καμία αλλαγή στο μοντέλο λειτουργίας του Κράτους , δεν λαμβάνει υπόψη τις θέσεις που έχει εκφράσει και καταθέσει επίσημα η Κ.Ε.Δ.Ε. , αλλά και δεν ανταποκρίνεται στις μεγάλες ανάγκες που έχει σήμερα ο θεσμός της Αυτοδιοίκησης, για να επιτελέσει το έργο του, προς όφελος των τοπικών μας κοινωνιών.
2.     Να ζητήσει την απόσυρση του νομοσχεδίου.
3.     Να ζητήσει την άμεση έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με την Κυβέρνηση, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τουλάχιστον δύο μηνών, προκειμένου να υπάρξει ένα σχέδιο νόμου που θα προωθεί πραγματικά τη μεταρρύθμιση.

4.     Να καταγγείλει ότι το συγκεκριμένο Ν/Σ οδηγεί τους Δήμους σε ακυβερνησία, χάος και παράλυση. Ενώ ενισχύει τη διαφθορά και την συναλλαγή στην καθημερινή λειτουργία των Δήμων.
5.     Να ζητήσει από τον Υπουργό να δεσμευθεί πως δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή του εκλογικού συστήματος των αυτοδιοικητικών εκλογών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αυτοδιοίκησης. Σε κάθε περίπτωση, η όποια αλλαγή του εκλογικού συστήματος να ισχύει από τις μεθεπόμενες εκλογές.
6.     Να ζητήσει τη σύσταση Επιτροπής στην οποία θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα που χρήζουν επίλυσης μέσω της επόμενης Συνταγματικής Αναθεώρησης.
7.     Καλεί τα Δημοτικά Συμβούλια και τις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων να συνεδριάσουν και να λάβουν αποφάσεις, στη βάση του παρόντος ψηφίσματος.
8.     Καλεί όλους τους Δήμους στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση και στο κοινό Συνέδριο ΚΕΔΕ-ΕΝΠΕ που θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Μαΐου 2018.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μοιραία πλαγιομετωπική στον Ορχομενό. Νεκρή 32χρονη γυναίκα (video-photo)

Υπέκυψε στα τραύματά της 32χρονη γυναίκα όταν το επιβατικό όχημα που οδηγούσε συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με νταλίκα διερχόμενη από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 15.00 στην επαρχιακή οδό  Λιβαδειάς Ορχομενού, στη βάση της γέφυρας του σιδηροδρομικού δικτύου στο ύψος του σταθμού της Λιβαδειάς. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής για να απεγκλωβιστεί η νεαρή οδηγός από τα συντρίμμια του επιβατικού αυτοκινήτου.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ-ΟΡΑΜΑ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΟ

Η συνέχεια του σήριαλ παιδική χαρά στον Ορχομενό παίχτηκε χθες το βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο όπου ο κ Υπερήφανος κατά την προσφιλή του τακτική προσπάθησε για μία ακόμα φορά να εκβιάσει το δημοτικό συμβούλιο   φέρνοντας τελευταία στιγμή  μία μελέτη για παιδική χαρά όπου η συνολική αξία της ούτε λίγο ούτε πολύ μαζί με τα παιχνίδια προσέγγιζε το ποσό των 300.000 ευρώ περίπου .

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή . Τέσσερα χρόνια τώρα η πόλη του Ορχομενού παραμένει χωρίς παιδική χαρά μία και ο σημερινός δήμαρχος και συν αυτών ξήλωσαν κυριολεκτικά την παιδική χαρά μέσα σε μία νύχτα δήθεν εφαρμόζοντας το νόμο . Ο νόμος όμως κάθε άλλο παρά για ξήλωμα υφιστάμενων παιδικών χαρών μιλούσε. Αντίθετα ο νόμος ήταν σαφής και περιείχε καθαρές  οδηγίες για το πως μπορούσαν και με ποιες παρεμβάσεις   να συνεχίσουν να λειτουργούν οι παιδικές χαρές.
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 27934/ΦΕΚ Β 2029/25.07.2014
Άρθρο 2 Υφιστάμενες Παιδικές Χαρές
   Α. Ο έλεγχος και η αξιολόγηση της καταλληλότητας λειτουργίας τ…

ΣΥΝΝΕΦΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ...

Συνωστισμός παρουσιάστηκε στο  περασμένο δημοτικό συμβούλιο της Τρίτης  όταν εκπρόσωποι και μέλη των συλλόγων που χρησιμοποιούν ως έδρα το πολιτιστικό κέντρο της πόλης μας  ήρθαν για να ενημερώσουν για συγκεκριμένα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του κέντρου από τον  σύμβουλο της δημοτικής κοινότητας κ Γ.Βούτσα ο οποίος είχε οριστεί από τον δήμαρχο κ Υπερήφανο ως υπεύθυνος για θέματα Πολιτιστικού Κέντρου.
Στην έντονη   συζήτηση που ακολούθησε συμφωνήθηκε ότι ο τρόπος λειτουργίας του Πολιτιστικού κέντρου θα πρέπει επιτέλους να οριστεί με κανονισμό λειτουργίας που θα ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο και θα τηρείται από όλους. Και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου δεσμεύτηκε ότι θα φέρει το θέμα επίσημα στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο ώστε να συζητηθεί και να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις
Θα επανέλθουμε...