Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κλεισθένης 1: Αυτό είναι το νομοσχέδιο για τις εκλογές στους Δήμους και τις Περιφέρειες


aftodikoiksmesa

Προβλέπει την εφαρμογή της απλής αναλογικής στις προσεχείς εκλογές - Δεν περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την ψήφο των Ελλήνων που εργάζονται στο εξωτερικό και την τριχοτόμηση της Β' Αθήνας και της περιφέρειας Αττικής - Δείτε ολόκληρο το Σ/Ν και την Αιτιολογική έκθεση 

Κατατέθηκε στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας λίγες ώρες πριν πάρει το δρόμο για τη Βουλή το νομοσχέδιο «Κλεισθένης 1».

Το Νομοσχέδιο προβλέπει την εφαρμογή της απλής αναλογικής στις προσεχείς εκλογές στους Δήμους και στις Περιφέρειες, τη διεξαγωγή τοπικών δημοψηφισμάτων, καθώς και αλλαγές που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των Δήμων.
Όπως είναι γνωστό η ΚΕΔΕ έχει εκφράσει την κατηγορηματική της αντίθεσηυ με τις επικείμενες αλλαγές διαμηνύοντας ότι, «η Αυτοδιοίκηση θα αγωνιστεί για να μην διαλυθούν οι Δήμοι, το Κράτος και οι ζωές μας».

Οι κυριότερες αλλαγές 

- Κεντρική επιλογή του παρόντος σχεδίου νόμου είναι η καθιέρωση του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής. Σημειώνεται μάλιστα στην αιτιολογική έκθεση ότι η αναλογική συγκρότηση των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων αναμένεται να λειτουργήσει... «παιδευτικά για το σύνολο των παρατάξεων που θα μετέχουν σε αυτά, καταργώντας στην ουσία την έννοια των συμπολιτευόμενων και των αντιπολιτευόμενων συμβούλων.
- Το σύνολο των εδρών του δημοτικού και περιφερειακού συμβουλίου κατανέμεται στους συνδυασμούς που έλαβαν μέρος στις εκλογές, ανάλογα με τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν στον α' γύρο. Αν κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει ποσοστό 50% συν 1, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή (β' γύρος), ανάμεσα μόνο στους υποψήφιους δημάρχους των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους.

- Οι δήμοι της χώρας θα διακρίνονται σε α) Δήμους Μητροπολιτικών Κέντρων, β) Μεγάλους Ηπειρωτικούς Δήμους και Πρωτεύουσες Νομών, γ) Μεσαίους Ηπειρωτικούς Δήμους, δ) Μικρούς Ηπειρωτικούς και Μικρούς Ορεινούς Δήμους, ε) Μεγάλους και Μεσαίους Νησιωτικούς Δήμους και στ) Μικρούς Νησιωτικούς Δήμους. 

- Επίσης αποσυνδέεται ο χρόνος διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών από τις ευρωεκλογές και, ως εκ τούτου, επανέρχεται το προϊσχύον καθεστώς της τετραετούς θητείας των αυτοδιοικητικών αρχών και της διενέργειας των εκλογών τον Οκτώβριο κάθε έτους

-Θεσμοθετείται και ρυθμίζεται πλήρως το δημοψήφισμα, τόσο σε δημοτικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.

Καθορίζεται ο χρόνος των εκλογών (13 Οκτωβρίου 2019)

Ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι σύμβουλοι κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων και οι πρόεδροι των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό έως τριακοσίων (300) κατοίκων, εκλέγονται κάθε τέσσερα (4) χρόνια με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία.

Η εγκατάσταση των νέων αρχών γίνεται την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από τη διεξαγωγή των εκλογών και η θητεία τους λήγει την 31η Δεκεμβρίου του τέταρτου έτους.

Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας με δυνατότητα προσαύξησης έως και 30%, αντί του 10% που προέβλεπε το αρχικό κείμενο που είχε δοθεί προς διαβούλευση.

Η εκλογή στα ανωτέρω αξιώματα γίνεται τη δεύτερη Κυριακή του μηνός Οκτωβρίου, κάθε τέταρτο έτος. Σε περίπτωση που δεν έχει αναδειχθεί επιτυχών συνδυασμός, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 33 (α’ γύρος), η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή, στα ίδια εκλογικά τμήματα, με τις ίδιες εφορευτικές επιτροπές, τους ίδιους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής και τους ίδιους εφόρους αντιπροσώπων (β’ γύρος). Με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων, η προεκλογική περίοδος αρχίζει δύο (2) μήνες πριν την ημερομηνία των εκλογών.

Επίσης, με την παρούσα νομοθετική πρόταση αποσυνδέεται η εποπτεία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, καθώς επίσης αναπροσδιορίζεται το εύρος του ελέγχου νομιμότητας. 

Στο Β' Μέρος επιχειρείται η ενίσχυση των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φ.Ο.Δ.Σ.Α.) με τη θέσπιση όπως επισημαίνεται νέων κανόνων λειτουργίας σε πλήρη εναρμόνιση με το κοινοτικό και συνταγματικό περιβαλλοντικό κεκτημένο και στοχεύοντας στην πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων, στη μείωση της παραγωγής και σε μία, εν γένει, περιβαλλοντικά ενδεδειγμένη διαχείριση που θα καλύπτει το σύνολο της χώρας και θα συμβάλει στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων και στην προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος.

Με το Τρίτο Μέρος οι ρυθμίσεις αφορούν την απονομή της ιθαγένειας και την πολιτογράφηση, ενώ στο Μέρος Τέταρτο θεσπίζονται λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών.

Η αντίδραση της ΚΕΔΕ
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης με δήλωσή του για το περιεχόμενο του Σ/Ν ανέφερε: «Την ιστορική αυτή στιγμή η Αυτοδιοίκηση οφείλει να είναι ενωμένη και αποφασισμένη. Λάβαμε το τελικό κείμενο του Προγράμματος Κλεισθένης το οποίο και μελετάμε προκειμένου να διατυπώσουμε τη τελική θέση μας με βάση το περιεχόμενό του. Δυστυχώς από τις πρώτες κιόλας ενδείξεις φαίνεται ότι στο τελικό κείμενο του νομοσχεδίου δεν έχουν επέλθει σοβαρές τροποποιήσεις. Ενωμένη η αυτοδιοίκηση θα αγωνιστεί για να μην διαλυθούν οι δήμοι, το κράτος οι ζωές μας».

Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση 
Δείτε εδώ όλοκληρο το Σ/Ν Κλεισθένης1

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μοιραία πλαγιομετωπική στον Ορχομενό. Νεκρή 32χρονη γυναίκα (video-photo)

Υπέκυψε στα τραύματά της 32χρονη γυναίκα όταν το επιβατικό όχημα που οδηγούσε συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με νταλίκα διερχόμενη από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 15.00 στην επαρχιακή οδό  Λιβαδειάς Ορχομενού, στη βάση της γέφυρας του σιδηροδρομικού δικτύου στο ύψος του σταθμού της Λιβαδειάς. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής για να απεγκλωβιστεί η νεαρή οδηγός από τα συντρίμμια του επιβατικού αυτοκινήτου.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ-ΟΡΑΜΑ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΟ

Η συνέχεια του σήριαλ παιδική χαρά στον Ορχομενό παίχτηκε χθες το βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο όπου ο κ Υπερήφανος κατά την προσφιλή του τακτική προσπάθησε για μία ακόμα φορά να εκβιάσει το δημοτικό συμβούλιο   φέρνοντας τελευταία στιγμή  μία μελέτη για παιδική χαρά όπου η συνολική αξία της ούτε λίγο ούτε πολύ μαζί με τα παιχνίδια προσέγγιζε το ποσό των 300.000 ευρώ περίπου .

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή . Τέσσερα χρόνια τώρα η πόλη του Ορχομενού παραμένει χωρίς παιδική χαρά μία και ο σημερινός δήμαρχος και συν αυτών ξήλωσαν κυριολεκτικά την παιδική χαρά μέσα σε μία νύχτα δήθεν εφαρμόζοντας το νόμο . Ο νόμος όμως κάθε άλλο παρά για ξήλωμα υφιστάμενων παιδικών χαρών μιλούσε. Αντίθετα ο νόμος ήταν σαφής και περιείχε καθαρές  οδηγίες για το πως μπορούσαν και με ποιες παρεμβάσεις   να συνεχίσουν να λειτουργούν οι παιδικές χαρές.
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 27934/ΦΕΚ Β 2029/25.07.2014
Άρθρο 2 Υφιστάμενες Παιδικές Χαρές
   Α. Ο έλεγχος και η αξιολόγηση της καταλληλότητας λειτουργίας τ…

ΣΥΝΝΕΦΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ...

Συνωστισμός παρουσιάστηκε στο  περασμένο δημοτικό συμβούλιο της Τρίτης  όταν εκπρόσωποι και μέλη των συλλόγων που χρησιμοποιούν ως έδρα το πολιτιστικό κέντρο της πόλης μας  ήρθαν για να ενημερώσουν για συγκεκριμένα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του κέντρου από τον  σύμβουλο της δημοτικής κοινότητας κ Γ.Βούτσα ο οποίος είχε οριστεί από τον δήμαρχο κ Υπερήφανο ως υπεύθυνος για θέματα Πολιτιστικού Κέντρου.
Στην έντονη   συζήτηση που ακολούθησε συμφωνήθηκε ότι ο τρόπος λειτουργίας του Πολιτιστικού κέντρου θα πρέπει επιτέλους να οριστεί με κανονισμό λειτουργίας που θα ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο και θα τηρείται από όλους. Και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου δεσμεύτηκε ότι θα φέρει το θέμα επίσημα στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο ώστε να συζητηθεί και να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις
Θα επανέλθουμε...