Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στις 6 Ιουνίου οι Πανελλαδικές - Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι

Εξετάσεις

Οριστικά στις 6 Ιουνίου θα ξεκινήσουν  οι Πανελλαδικές Εξετάσεις  (σ.σ. αποφασίστηκε να ξεκινήσουν οι εξετάσεις με  τους αποφοίτους ΕΠΑΛ  και την επόμενη ημέρα 7 Ιουνίου με τους απόφοιτους των ΓΕΛ), αφού ολοκληρωθούν οι ενδοσχολικές και ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, καθώς από φέτος μόνο οι κατέχοντες-αποδεδειγμένα- απολυτήριο Λυκείου θα μπορούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές (  ο νόμος ορίζει ότι οι έχοντες απολυτήριο συμμετέχουν στις Εξετάσεις), σύμφωνα  με απόφαση που έλαβε η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση  Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Όσον αφορά τις επαναληπτικές εξετάσεις ,  ενώ είχε αποφασιστεί η οριστική κατάργησή τους,   στη Βουλή, ύστερα από παρέμβαση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επαναφοράς τους.  (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ).
Αλλαγές
Από φέτος:
Α. Ισχύει η εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια, Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ)
Β. Ψηφίστηκαν στη Βουλή νέες διατάξεις για την κατηγορία των υποψηφίων παλαιοτέρων ετών, της κατηγορίας του 10% (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ)
Γ. Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ των υποψηφίων με σοβαρές ασθένεις υπάρχουν αλλαγές με σχετικές διατάξεις που ψηφίστηκαν στη Βουλή (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ)
Δ. Αλλαγές έχουμε στο Μηχανογραφικό στις Στρατιωτικές Σχολές (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ)
Ε. Στο Μηχανογραφικό θα προστεθούν  τα τμήματα  Τουριστικών Σπουδών  Πανεπιστημίου  Πειραιώς    Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού Πανεπιστημίου  Αιγαίου (Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ)
Ζ. Οσον αφορά στις αλλαγές που έχουν γίνει από φέτος στα  Επιστημονικά Παιδεία, θα τις δείτε στους παρακάτω πίνακες που δημοσιεύουμε.
Αίτηση δήλωση υποψηφίων
Οι υποψήφιοι για εισαγωγή, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απόλυσης από το Γενικό Λύκειο και των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καταθέτουν δήλωση προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο) για δύο (2) κατ ́ ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία.
Οι μαθητές της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2016-17 και οι απόφοιτοι-υποψήφιοι, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2017, που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.
Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας, όπως αυτοί καθορίστηκαν με το άρθρο 2 της αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 (ΦΕΚ 995 B’/29-05-2015) Υπουργικής Απόφασης .
Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.
Συγκεκριμένα:
I. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
1. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού
2. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)
Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας
Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
1. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού
2. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)
Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
III. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):
1. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού
2. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)
Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται στον ακόλουθο    ΠΙΝΑΚΑ 1.
Πως θα υπολογίσετε τα μόρια
Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με το άρθρο 3 της αριθμ. Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647/Β ́) Υ.Α. και βασίζεται μόνο στο γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων.
Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου.
Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.
Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του αρ. 2 της αριθμ. Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647/Β ́) Υ.Α., για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΡΑΖΑΚΙΑ

 Την περασμένη Δευτέρα βραβεύτηκε στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ο  Ορχομένιος φοιτητής πλέον, Γιώργος Ραζακιάς . Ο Γιώργος είναι φοιτητής της Νομικής Σχολής ΑΠΘ , Θεσσαλονίκης. Τα βραβεία δόθηκαν από την τράπεζα EUROBANK σε  μαθητές Αττικής και Στερεάς Ελλάδας που αρίστευσαν κατά την περασμένη  σχολική χρονιά. ΓΙΩΡΓΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΕΜΠΤΟ ΜΟΤΕΡ ΣΤΟ ΜΟΡΝΟ

Δεν υπήρξε πέμπτο μοτέρ στο Μόρνο ειπε ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός κατά την σημερινή συνάντηση του με τους αγρότες στην περιφέρεια. Ετσι  δικαιώνεται η πρώην δήμαρχος Ορχομενού Βούλα Καράλη  όταν υποστήριζε  μαζί με τον τότε αντιδήμαρχο Γρηγόρη  Γαλάνη  πέρυσι ,ότι  ούτε το πέμπτο μοτέρ   λειτούργησε ποτέ αλλά ούτε το νερό που ερχόταν  από τον Μόρνο  αρκούσε για άρδευση. Δύσκολη έως αδύνατη η λειτουργία του πλωτού στην Υλίκη κατά τον κ Ντασιώτη .   Περισσότερο νερό από τον Μόρνο για φέτος  κι εναλλακτικές  λύσεις στην άρδευση υποσχέθηκε η περιφέρεια. Τόσο ο περιφερειάρχης κ Σπανός όσο  κι ο αντιπεριφερειάρχης κ Ντασιώτης  μίλησαν με αλήθειες κι υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ότι μπορούν ώστε να διευκολύνουν τους αγρότες στην φετεινή αρδευτική περίοδο που προμηνύεται δύσκολη ,  αλλά το κυριώτερο  δεσμεύτηκαν ότι θα είναι σε συνεχή επαφή με τους αγρότες.                                                                                 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

Χριστίνα Βελαώρα - Κανούση και # ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ!!!

Χριστίνα Βελαώρα - Κανούση Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Ιστορικό Ορχομενό, αποφοίτησα από το εξατάξιο Γυμνάσιο Ορχομενού. Είμαι παντρεμένη με τον Θανάση Κανούση. και έχουμε δύο κόρες την Έλενα Κοινωνιολόγο-Στρατιωτικό και την Γιούλη Αισθητικό-Κομμώτρια.  Είμαι μια ευτυχισμένη γιαγιά τεσσάρων εγγονιών. Εργάστηκα στην εταιρεία SLK Μιχάλη Σκλαπάνη, στην Διεύθυνση Γεωργίας και στο Δασαρχείο Λιβαδειάς. Είμαι αισθητική σύμβουλος και αυτή την περίοδο δραστηριοποιούμαι στο χώρο των καλλυντικών.Διετέλεσα πρόεδρος του   Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 2 ου Νηπιαγωγείου, του 2 ου Δημοτικού Σχολείου και του 2 ου Γυμνασίου Ορχομενού, καθώς   και γραμματέας   του    Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Λυκείου Ορχομενού, επίσης πρόεδρος της Σχολικής επιτροπής του Λυκείου Ορχομενού.Είμαι μέλος του συλλόγου γυναικών Ορχομενού, μέλος της Greenpeace και εθελόντρια στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος για προσφορά και βοήθεια σε καταστάσεις από φυσικές καταστροφές. Θα ήθελα ν