Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

70ό Φεστιβάλ Καννών: Θρίαμβος για μια Σουηδική «Πλατεία»-Στα βραβεία και το σενάριο της ταινίας «Ο φόνος του ιερού ελαφιού» των Γιώργου Λάνθιμου, Ευθύμη Φιλίππου

Η ταινία του Ρούμπεν Οστλουντ κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα του επετειακού φεστιβάλ - Στα βραβεία και το σενάριο της ταινίας «Ο φόνος του ιερού ελαφιού» των Γιώργου Λάνθιμου, Ευθύμη Φιλίππου
70ό Φεστιβάλ Καννών: Θρίαμβος για μια Σουηδική «Πλατεία»
Σκηνή από την "Πλατεία" του Ρούμπεν Οστλουντ που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα

Κάννες, αποστολήΤον Χρυσό Φοίνικα του 70ού φεστιβάλ των Καννών απέσπασε η σουηδική ταινία «Η πλατεία» («Thesquare»), πρώτη συμμετοχή εντός διαγωνιστικού τμήματος στις Κάννες του Ρούμπεν Οστλουντ (γνωστού από την «Ανωτέρα βία» που προβλήθηκε πριν από δύο χρόνια στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» του ιδίου φεστιβάλ κερδίζοντας το πρώτο βραβείο).

Ο Οστλουντ δέχθηκε το βραβείο του από τον Πέδρο Αλμοδόβαρ (πρόεδρο της κριτικής επιτροπής) και την ηθοποιό Ζιλιέτ Μπινός μέσα σε ένα παραλήρημα ενθουσιασμού λίγο πριν όλοι οι νικητές συγκεντρωθούν στην πλατεία της GrandTheatreLumiere για την καθιερωμένη φωτογράφηση.

Στην αρχή της τελετής ο Γιώργος Λάνθιμος ανέβηκε στην σκηνή για να παραλάβει το βραβείο σεναρίου που κέρδισε (μαζί με τον Ευθύμη Φιλίππου) για την ταινία «Ο φόνος του ιερού ελαφιού». Το βραβείο μοιράστηκε με την Λιν Ράμσεϊ για την ταινία «Youwereneverreallyhere» («Δεν ήσουν ποτέ πραγματικά εδώ»).

Η Γερμανίδα ηθοποιός Νταϊάν Κρούγκερ κέρδισε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας για την γερμανική ταινία «Inthefade» (Στο σκοτάδι) του Φατίχ Ακίν όπου υποδύεται μια γυναίκα αναγκασμένη να ζήσει μέσα στον πόνο της απώλειας του συζύγου και του γιού της ύστερα από τρομοκρατικό κτύπημα νεοναζιστών. Η ταινία έχει γυριστεί και στην Ελλάδα, ενώ ρόλο στην ιστορία παίζει και η Χρυσή Αυγή.

Ο Χοακίν Φίνιξ, πρωταγωνιστής στην ταινία της Ράμσεϊ, κέρδισε το βραβείο ερμηνείας έχοντας παίξει έναν πρώην πράκτορα του FBI και βετεράνο πολέμου, ο οποίος αναλαμβάνει την σωτηρία μιας κοπέλας από δίκτυο sextrafficking. H εξαιρετικά σκληρή, βουτηγμένη στο αίμα και τους φόνους ταινία της Ράμσεϊ, ήταν η μόνη που κέρδισε δύο βραβεία.
Το μεγάλο βραβείο της επιτροπής δόθηκε στην ταινία «120 κτύποι ανά λεπτό» του Ρομπέν Καμπιλό που αναφέρεται στον ακτιβισμό στην Γαλλία όταν η νόσος του ΑIDS έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στα χρόνια της δεκαετίας του 1980, ενώ ένα αουτσάιντερ, η Σοφία Κόπολα, κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία «Τhebeguiled».
Οσο για το «Χωρίς αγάπη» του Ρώσου Αντρέι Ζβάγκιτζεφ, η ταινία στην οποία κατά την γνώμη μας άξιζε ο εφετινός Χρυσός Φοίνικας (σίγουρα κάτι καλύτερο) αρκέστηκε με το βραβείο της επιτροπής.

Τέλος, την Χρυσή Κάμερα (Camera D' Or) που δίδεται σε Πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη, κέρδισε η Λεονόρ Σεράιγ για την γαλλοβελγική συμπαραγωγή «Jeune Femme», ενώ το ειδικό βραβείο για τα 70 χρόνια του φεστιβάλ δόθηκε στη Νικόλ Κίντμαν, μια ηθοποιό της οποίας η καριέρα έχει συνδεθεί άμεσα με το φεστιβάλ. Στον ευχαριστήριο λόγο της (που παρουσιάστηκε μέσω βίντεο), η Αυστραλέζα ηθοποιός ευχαρίστησε πολλούς συνεργάτες της ανάμεσα στους οποίους και τον Γιώργο Λάνθιμο στην ταινία του οποίου “Ο φόνος του ιερού ελαφιού” πρωταγωνιστεί.

Αναλυτικά οι νικητές

Χρυσός Φοίνικας: The Square (Ρούμπεν Έστλουντ)

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: 120 Beats Per Minute (Ρομπίν Καμπιγιό)

Βραβείο Σκηνοθεσίας: Σοφία Κόπολα (The Beguiled)

Βραβείο της Επιτροπής: Loveless (Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ)

Ανδρικής Ερμηνείας: Χοακίν Φοίνιξ (You Were Never Really Here)

Γυναικείας Ερμηνείας: Νταϊάν Κρούγκερ (In the Fade)

Βραβείο Σεναρίου: Γιώργος Λάνθιμος και Ευθύμης Φιλίππου (A Killing of a Sacred Deer) και στη Λιν Ράμσεϊ (You Were Never Really Here)

Επετειακό βραβείο 70ής απονομής: Νικόλ Κίντμαν

Μικρού Μήκους: A Gentle Night, Τσιού. Ειδική μνεία: Katto, Τέππο Αϊραξίνεν

Camera D’ Or: Jeune Femme, Λεονόρ Σεράιγ

Queer Palm: 120 Beats Per Minute

Queer Palm (Μικρού Μήκους): Islands
ΠΗΓΗ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΡΑΖΑΚΙΑ

 Την περασμένη Δευτέρα βραβεύτηκε στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ο  Ορχομένιος φοιτητής πλέον, Γιώργος Ραζακιάς . Ο Γιώργος είναι φοιτητής της Νομικής Σχολής ΑΠΘ , Θεσσαλονίκης. Τα βραβεία δόθηκαν από την τράπεζα EUROBANK σε  μαθητές Αττικής και Στερεάς Ελλάδας που αρίστευσαν κατά την περασμένη  σχολική χρονιά. ΓΙΩΡΓΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΕΜΠΤΟ ΜΟΤΕΡ ΣΤΟ ΜΟΡΝΟ

Δεν υπήρξε πέμπτο μοτέρ στο Μόρνο ειπε ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός κατά την σημερινή συνάντηση του με τους αγρότες στην περιφέρεια. Ετσι  δικαιώνεται η πρώην δήμαρχος Ορχομενού Βούλα Καράλη  όταν υποστήριζε  μαζί με τον τότε αντιδήμαρχο Γρηγόρη  Γαλάνη  πέρυσι ,ότι  ούτε το πέμπτο μοτέρ   λειτούργησε ποτέ αλλά ούτε το νερό που ερχόταν  από τον Μόρνο  αρκούσε για άρδευση. Δύσκολη έως αδύνατη η λειτουργία του πλωτού στην Υλίκη κατά τον κ Ντασιώτη .   Περισσότερο νερό από τον Μόρνο για φέτος  κι εναλλακτικές  λύσεις στην άρδευση υποσχέθηκε η περιφέρεια. Τόσο ο περιφερειάρχης κ Σπανός όσο  κι ο αντιπεριφερειάρχης κ Ντασιώτης  μίλησαν με αλήθειες κι υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ότι μπορούν ώστε να διευκολύνουν τους αγρότες στην φετεινή αρδευτική περίοδο που προμηνύεται δύσκολη ,  αλλά το κυριώτερο  δεσμεύτηκαν ότι θα είναι σε συνεχή επαφή με τους αγρότες.                                                                                 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΚΡΑΙΦΝΙΟΥ ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΟΥ ΑΚΡΑΙΦΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΘΗΒΑΣ : ΕΝΩΣΗ ΘΗΒΩΝ:

  Με έντονη διαμαρτυρία ξεκίνησε  την πρώτη συνεδρίαση της η   Δημοτική Κοινότητα   Ακραιφνίου μετά από πρόταση του προέδρου της κ. Κώστα   Μαυροδήμου καθώς αντιδρά   για την πώληση   2 Αποθηκών καθώς επίσης και   2 άλλων ακινήτων (που υπάρχει πιθανότητα να πωληθούν στο μέλλον) από τον Αγροτικό Συν/σμο Θήβας «ΕΝΩΣΗ ΘΗΒΩΝ» επειδή   αποτελούν ιδιοκτησία των Ακραιφνιωτών Συνεταίρων και έχουν κατασκευασθεί με ίδια κεφάλαια. Η Δημοτική Κοινότητα Ακραιφνίου ομόφωνα δηλώνει παρούσα και στηρίζει τους κατοίκους του Ακραιφνίου ,τα μέλη των πρώην Συνεταιρισμού καθώς και τους Συλλόγους του Ακραιφνίου που έχουν έννομο συμφέρον και βρίσκεται δίπλα τους σε οποιαδήποτε ενέργεια προβούν ,ώστε να αποκαταστήσουν αυτήν την αδικία ξεπουλήματος της περιουσίας τους. Να σημειώσουμε ότι η μία από τις αποθήκες έχει μετατραπεί από τον Ιστορικό Λαογραφικό Σύλλογο Ακραιφνίου σε ένα εξαιρετικό Λαογραφικό Μουσείο με σύγχρονες προδιαγραφές , μάλιστα είχε γίνει πρόταση στον  Αγροτικό Συν/σμο Θήβας «ΕΝΩΣΗ ΘΗΒΩΝ»  α