Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ & ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ- ΕΑΡΙΝΕΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ:  ΕΑΡΙΝΕΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2018


Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο του ν. 4177/2013, ως ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι ορίζονται καταρχήν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ωστόσο μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, δημοσιεύεται μέχρι την 1η Δεκεμβρίου κάθε έτους που προηγείται της εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων.
Στις περιφερειακές ενότητες για τις οποίες η ως άνω απόφαση δεν έχει εκδοθεί, ισχύουν τα πρώτα 15νθήμερα Μαΐου και Νοεμβρίου, ενώ επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου.  Συνακόλουθα, εάν, στην περιφερειακή ενότητα που ανήκετε, ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης δεν έχει αποφασίσει, η φετινή ενδιάμεση «εαρινή» εκπτωτική περίοδος, είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. Οι 15 ημέρες είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες.  
Ως ημέρα έναρξης του δεκαπενθημέρου είναι η Τετάρτη, 2 Μαΐου (καθώς η πρωτομαγιά όπως κάθε χρόνο θα κηρυχτεί ως υποχρεωτική αργία) και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Τρίτη, 15 Μαΐου, με προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, 6 Μαΐου.  Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994).
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δείξουν οι συνάδελφοι, καθώς σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο της παρ. 1 άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014 «κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης».  Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.
Σύμφωνα με πληροφόρηση που είχαμε από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου, σε ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν κατά τις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης.  Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις, θεωρούμε δε ότι αυτήν την εποχή της κρίσης είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται πρόστιμα που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Μέχρι στιγμής, οι ελεγκτικές αρχές της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, αντιλαμβανόμενες ότι δεν υπάρχει κανείς δόλος εξαπάτησης του καταναλωτή, έχουν προχωρήσει μόνο σε απλές συστάσεις, ωστόσο αυτό δεν θα ισχύει για πάντα.  




Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους συναδέλφους που θα συμμετάσχουν στις φετινές εαρινές εκπτώσεις, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν, εάν το επιθυμούν, ποσοστό έκπτωσης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21 ν. 4177/2013), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.  Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.  
Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:
α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.
στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.
Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.  Οι αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.



ΜΕ ΤΙΜΗ

ΤΟ Δ.Σ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μοιραία πλαγιομετωπική στον Ορχομενό. Νεκρή 32χρονη γυναίκα (video-photo)

Υπέκυψε στα τραύματά της 32χρονη γυναίκα όταν το επιβατικό όχημα που οδηγούσε συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με νταλίκα διερχόμενη από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 15.00 στην επαρχιακή οδό  Λιβαδειάς Ορχομενού, στη βάση της γέφυρας του σιδηροδρομικού δικτύου στο ύψος του σταθμού της Λιβαδειάς. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής για να απεγκλωβιστεί η νεαρή οδηγός από τα συντρίμμια του επιβατικού αυτοκινήτου.

ΣΥΝΝΕΦΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ...

Συνωστισμός παρουσιάστηκε στο  περασμένο δημοτικό συμβούλιο της Τρίτης  όταν εκπρόσωποι και μέλη των συλλόγων που χρησιμοποιούν ως έδρα το πολιτιστικό κέντρο της πόλης μας  ήρθαν για να ενημερώσουν για συγκεκριμένα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του κέντρου από τον  σύμβουλο της δημοτικής κοινότητας κ Γ.Βούτσα ο οποίος είχε οριστεί από τον δήμαρχο κ Υπερήφανο ως υπεύθυνος για θέματα Πολιτιστικού Κέντρου.
Στην έντονη   συζήτηση που ακολούθησε συμφωνήθηκε ότι ο τρόπος λειτουργίας του Πολιτιστικού κέντρου θα πρέπει επιτέλους να οριστεί με κανονισμό λειτουργίας που θα ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο και θα τηρείται από όλους. Και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου δεσμεύτηκε ότι θα φέρει το θέμα επίσημα στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο ώστε να συζητηθεί και να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις
Θα επανέλθουμε...

ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ-ΟΡΑΜΑ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΟ

Η συνέχεια του σήριαλ παιδική χαρά στον Ορχομενό παίχτηκε χθες το βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο όπου ο κ Υπερήφανος κατά την προσφιλή του τακτική προσπάθησε για μία ακόμα φορά να εκβιάσει το δημοτικό συμβούλιο   φέρνοντας τελευταία στιγμή  μία μελέτη για παιδική χαρά όπου η συνολική αξία της ούτε λίγο ούτε πολύ μαζί με τα παιχνίδια προσέγγιζε το ποσό των 300.000 ευρώ περίπου .

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή . Τέσσερα χρόνια τώρα η πόλη του Ορχομενού παραμένει χωρίς παιδική χαρά μία και ο σημερινός δήμαρχος και συν αυτών ξήλωσαν κυριολεκτικά την παιδική χαρά μέσα σε μία νύχτα δήθεν εφαρμόζοντας το νόμο . Ο νόμος όμως κάθε άλλο παρά για ξήλωμα υφιστάμενων παιδικών χαρών μιλούσε. Αντίθετα ο νόμος ήταν σαφής και περιείχε καθαρές  οδηγίες για το πως μπορούσαν και με ποιες παρεμβάσεις   να συνεχίσουν να λειτουργούν οι παιδικές χαρές.
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 27934/ΦΕΚ Β 2029/25.07.2014
Άρθρο 2 Υφιστάμενες Παιδικές Χαρές
   Α. Ο έλεγχος και η αξιολόγηση της καταλληλότητας λειτουργίας τ…