Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ










ΔΗΜΟΣ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗΣ
Η γυναίκα της Ζάκυθος

Bασισμένο στο έργο του Διονυσιου σολωμου
Η συνεργασία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ με το ΔΙΑΖΩΜΑ και τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων για την πραγματοποίηση αυτής της παράστασης, υπηρετεί την ιδέα της επαναλειτουργίας αρχαίων θεάτρων, διάσπαρτων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το κοινό να επανακτήσει τη ζωντανή του σχέση με αυτά τα σπουδαία μνημεία μέσα από τη βιωματική εμπειρία της συγκίνησης που μπορεί να προσφέρει η θεατρική τέχνη.
Παράλληλα, έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι θα ακουστεί ο λόγος του Διονυσίου Σολωμού στους ίδιους χώρους όπου ακούστηκε και ο λόγος του Αισχύλου, στη δραματουργία του οποίου εθήτευσε πιστά ο εθνικός μας ποιητής.
Mε το έργο αυτό ο Σολωμός αφήνει το φως και ανιχνεύει το σκοτάδι.
Αν και μικρό σε έκταση –δέκα μικρά κεφάλαια–, είναι ο αντίποδας που στηρίζει όλο το άλλο του έργο, αντισταθμίζοντας το βάρος και την έκταση της αναζήτησής του.
Δανείζεται, λοιπόν, το προσωπείο του Αγίου Διονυσίου –o oποίος έζησε ως ιερομόναχος έως τα 172 του χρόνια σ’ ένα μοναστήρι της Ζακύνθου–, για να κοιτάξει στα μάτια το κακό. Το γεγονός πως μπορεί να δει μέσα από τα μάτια ενός Άλλου, τον απελευθερώνει και τον μεταφέρει, σαν πνεύμα, εκεί όπου μπορεί να βλέπει την τυφλή και ακατανόητη δύναμη του κακού, χωρίς να το φοβάται.
Αυτή ακριβώς η έλλειψη φόβου είναι που τον θωρακίζει και του δίνει το έλλογο στοιχείο και τον έλεγχο, ώστε το θεωρούμενο ως υποστασιοποιημένο κακό –η γυναίκα της Ζάκυθος εδώ– να καταρρεύσει αδύναμο και αξιολύπητο μπροστά του.
Η έννοια του κακού θα υπερεκτιμάτο, και θα αδρανοποιούσε τον ίδιο, μόνο εάν το υποτιμούσε περιφρονώντας το, ή αν απέστρεφε το βλέμμα του από αυτό φοβισμένος, με αποτέλεσμα να παραλύσει, και να εκλείψει η κυριαρχία του λόγου.
Το κακό εδώ δεν είναι οι Τούρκοι, δεν είναι οι απέναντι, δεν είναι ο προφανής εχθρός. Το κακό είναι ανάμεσά μας. Εμείς οι ίδιοι γινόμαστε οι φορείς του κακού, από τον φόβο ή από την άγνοια του αντικειμένου.
Ο Σολωμός σχεδίασε και άρχισε να γράφει το έργο το 1826 στη Ζάκυνθο, βλέποντας με συναισθήματα πόνου και απέραντης συμπάθειας τις προσφυγοπούλες, γυναίκες από το πολιορκημένο μεσολόγγι – που επαιτούσαν ζητώντας τρόφιμα και χρήματα για τους έγκλειστους άνδρες τους–, να αντιμετωπίζουν κατάμουτρα τη λεκτική βία, την προσβολή και την ταπείνωση από μια δύσμορφη, εξαθλιωμένη γυναίκα.
Το έργο, αν και έχει την επίφαση ενός οραματικού οίστρου, είναι απόλυτα ρεαλιστικό, γιατί ανιχνεύει τις αιτίες της κακοδαιμονίας και της διχόνοιας σαν ζητήματα βαθιάς άγνοιας και αδυναμίας πρωτίστως ημών των ιδίων, των παρατηρητών, των φερομένων ως υποκειμένων του ορθού λόγου. Κάθε παραίτησή μας μπροστά σε κάτι παράλογο και άδικο γίνεται αυτόματα προσχώρηση στο αντίθετο στρατόπεδο, του παραλογισμού και του χάους, που εμπεριέχει το απρόβλεπτο, το οδυνηρό, το κακό.
Η εκδοχή μας, μέσα από τη φωνητική αναπαράσταση του λόγου του ποιητή, που νοηματοδοτεί κάθε φράση, επιζητεί να ανασύρει και να ζωντανέψει όλες τις πτυχές που κρύβονται σ’ αυτό το έργο.
Έργο, που δεν παύει να μας γοητεύει και να μας αφορά, σαν μια σημαντική κατάθεση ενός αγνού και μεγάλου στοχαστή, ενεργοποιώντας τη σκέψη μας επάνω σε θεμελιώδη ζητήματα της πραγματικότητας και της πραγματικής μας ταυτότητας.
ΔΗΜΟΣ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗΣ

ΘΕΑΤΡιΚΗ ΠΡοσΑΡμοΓΗ – σΚΗνοΘΕσιΑ
Δήμος Αβδελιώδης
MOYσιΚΗ
Βαγγέλης Γιαννάκης
ΕνΔυμΑΤΑ
Αριστείδης Πατσόγλου
ΕΡμΗνΕυΕι
η Όλια Λαζαρίδου
ΑΓΓΕλοσ
Δανάη ρούσσου
ΦΑσμΑ ΕλΕυΘΕΡιΑσ
Κατερίνα Χαρμάνη


ΠρΟΓρΑΜΜΑ ΠΑρΑΣΤΑΣΕΩΝ 2014 Ώρα έναρξης 21:


Σάββατο 21 Ιουνίου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου Ερέτριας

Πέμπτη 26 Ιουνίου
Αρχαιολογικός χώρος 
Ελευσίνας, μεγάλα 
Προπύλαια

Σάββατο 28 Ιουνίου
Περιβάλλων χώρος 
αρχαίου θεάτρου Αιγείρας

Δευτέρα 30 Ιουνίου
Αρχαιολογικός χώρος 
Δελφών

Τετάρτη 2 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Oρχομενού
Bοιωτίας

Παρασκευή 4 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Oρχομενού
Αρκαδίας

Δευτέρα 7 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Mεσσήνης

Πέμπτη 10 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Πάτρας

Παρασκευή 11 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Oινιαδών

Δευτέρα 14 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Mακύνειας

Τετάρτη 16 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Nικόπολης

Παρασκευή 18 Ιουλίου
Αρχαιολογικός χώρος 
Γιτάνων, αρχαία Αγορά

Κυριακή 20 Ιουλίου
Περιβάλλων χώρος μικρού
αρχαίου θεάτρου Κασσώπης

Τρίτη 22 Ιουλίου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου Δωδώνης

Πέμπτη 24 Ιουλίου
Αρχαίο στάδιο Ρόδου 

Σάββατο 26 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Κω

Τρίτη 29 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Θεσσαλονίκης

Πέμπτη 31 Ιουλίου
μεγάλο θέατρο Λάρισας 

Σάββατο 2 Αυγούστου
ορχήστρα αρχαίου θεάτρου
Δημητριάδας

Τετάρτη 6 Αυγούστου
Αρχαίο θέατρο Μαρώνειας

Παρασκευή 8 Αυγούστου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου Αμφίπολης

Κυριακή 10 Αυγούστου
σχολή Αριστοτέλους, 
Ισβόρια, Νάουσα

Δευτέρα 11 Αυγούστου
Τάφοι Βεργίνας

Τρίτη 12 Αυγούστου
Ρωμαϊκό ωδείο Δίου

Σάββατο 16 Αυγούστου
Θέατρο Καστρομηνά, Χίος

Τρίτη 19 Αυγούστου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου μυτιλήνης

Πέμπτη 21 Αυγούστου
Αρχαίο θέατρο Ηφαιστίας 
Λήμνου

Δευτέρα 25 Αυγούστου
Περιβάλλων χώρος ρωμαϊκού
ωδείου Γόρτυνας, Κρήτη

Τετάρτη 27 Αυγούστου
Αρχαιολογικός χώρος 
Απτέρας, θέση «Αλώνι», 
Κρήτη
και

Τρίτη 24 Ιουνίου
βρυξέλλες, βοΖΑR, Salle de
Musique deChambre (20:00)
οργάνωση παραγωγής
ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ Ε.Π.Ε.
συντονισμός παραγωγής
Κλέλια Παπαγιαννοπούλου 
Πληροφορίες
6974352722, kleliap@gmail.com
ΠρΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗρΙΩΝ
Εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς Πεσματζόγλου), 
ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, Καταστήματα Public, βιβλιοπωλεία ιΑνοσ, 
βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου και στους χώρους των εκδηλώσεων. • Τιμή εισιτηρίου: 15€
ΠΛΗρΟΦΟρΙΕΣ 
Τ. 10 3272000, www.greekfestival.gr, tickets.greekfestival.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΡΑΖΑΚΙΑ

 Την περασμένη Δευτέρα βραβεύτηκε στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ο  Ορχομένιος φοιτητής πλέον, Γιώργος Ραζακιάς . Ο Γιώργος είναι φοιτητής της Νομικής Σχολής ΑΠΘ , Θεσσαλονίκης. Τα βραβεία δόθηκαν από την τράπεζα EUROBANK σε  μαθητές Αττικής και Στερεάς Ελλάδας που αρίστευσαν κατά την περασμένη  σχολική χρονιά. ΓΙΩΡΓΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΕΜΠΤΟ ΜΟΤΕΡ ΣΤΟ ΜΟΡΝΟ

Δεν υπήρξε πέμπτο μοτέρ στο Μόρνο ειπε ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός κατά την σημερινή συνάντηση του με τους αγρότες στην περιφέρεια. Ετσι  δικαιώνεται η πρώην δήμαρχος Ορχομενού Βούλα Καράλη  όταν υποστήριζε  μαζί με τον τότε αντιδήμαρχο Γρηγόρη  Γαλάνη  πέρυσι ,ότι  ούτε το πέμπτο μοτέρ   λειτούργησε ποτέ αλλά ούτε το νερό που ερχόταν  από τον Μόρνο  αρκούσε για άρδευση. Δύσκολη έως αδύνατη η λειτουργία του πλωτού στην Υλίκη κατά τον κ Ντασιώτη .   Περισσότερο νερό από τον Μόρνο για φέτος  κι εναλλακτικές  λύσεις στην άρδευση υποσχέθηκε η περιφέρεια. Τόσο ο περιφερειάρχης κ Σπανός όσο  κι ο αντιπεριφερειάρχης κ Ντασιώτης  μίλησαν με αλήθειες κι υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ότι μπορούν ώστε να διευκολύνουν τους αγρότες στην φετεινή αρδευτική περίοδο που προμηνύεται δύσκολη ,  αλλά το κυριώτερο  δεσμεύτηκαν ότι θα είναι σε συνεχή επαφή με τους αγρότες.             ...

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΚΡΑΙΦΝΙΟΥ ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΟΥ ΑΚΡΑΙΦΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΘΗΒΑΣ : ΕΝΩΣΗ ΘΗΒΩΝ:

  Με έντονη διαμαρτυρία ξεκίνησε  την πρώτη συνεδρίαση της η   Δημοτική Κοινότητα   Ακραιφνίου μετά από πρόταση του προέδρου της κ. Κώστα   Μαυροδήμου καθώς αντιδρά   για την πώληση   2 Αποθηκών καθώς επίσης και   2 άλλων ακινήτων (που υπάρχει πιθανότητα να πωληθούν στο μέλλον) από τον Αγροτικό Συν/σμο Θήβας «ΕΝΩΣΗ ΘΗΒΩΝ» επειδή   αποτελούν ιδιοκτησία των Ακραιφνιωτών Συνεταίρων και έχουν κατασκευασθεί με ίδια κεφάλαια. Η Δημοτική Κοινότητα Ακραιφνίου ομόφωνα δηλώνει παρούσα και στηρίζει τους κατοίκους του Ακραιφνίου ,τα μέλη των πρώην Συνεταιρισμού καθώς και τους Συλλόγους του Ακραιφνίου που έχουν έννομο συμφέρον και βρίσκεται δίπλα τους σε οποιαδήποτε ενέργεια προβούν ,ώστε να αποκαταστήσουν αυτήν την αδικία ξεπουλήματος της περιουσίας τους. Να σημειώσουμε ότι η μία από τις αποθήκες έχει μετατραπεί από τον Ιστορικό Λαογραφικό Σύλλογο Ακραιφνίου σε ένα εξαιρετικό Λαογραφικό Μουσείο με σύγχρονες προδιαγραφές , μάλιστα είχε γίνει πρόταση σ...