ΔΗΜΟΣ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗΣ
Η γυναίκα της Ζάκυθος
Bασισμένο στο έργο του Διονυσιου σολωμου
Η γυναίκα της Ζάκυθος
Bασισμένο στο έργο του Διονυσιου σολωμου
Η συνεργασία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ με το ΔΙΑΖΩΜΑ και τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων για την πραγματοποίηση αυτής της παράστασης, υπηρετεί την ιδέα της επαναλειτουργίας αρχαίων θεάτρων, διάσπαρτων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το κοινό να επανακτήσει τη ζωντανή του σχέση με αυτά τα σπουδαία μνημεία μέσα από τη βιωματική εμπειρία της συγκίνησης που μπορεί να προσφέρει η θεατρική τέχνη.
Παράλληλα, έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι θα ακουστεί ο λόγος του Διονυσίου Σολωμού στους ίδιους χώρους όπου ακούστηκε και ο λόγος του Αισχύλου, στη δραματουργία του οποίου εθήτευσε πιστά ο εθνικός μας ποιητής.
Mε το έργο αυτό ο Σολωμός αφήνει το φως και ανιχνεύει το σκοτάδι.
Αν και μικρό σε έκταση –δέκα μικρά κεφάλαια–, είναι ο αντίποδας που στηρίζει όλο το άλλο του έργο, αντισταθμίζοντας το βάρος και την έκταση της αναζήτησής του.
Δανείζεται, λοιπόν, το προσωπείο του Αγίου Διονυσίου –o oποίος έζησε ως ιερομόναχος έως τα 172 του χρόνια σ’ ένα μοναστήρι της Ζακύνθου–, για να κοιτάξει στα μάτια το κακό. Το γεγονός πως μπορεί να δει μέσα από τα μάτια ενός Άλλου, τον απελευθερώνει και τον μεταφέρει, σαν πνεύμα, εκεί όπου μπορεί να βλέπει την τυφλή και ακατανόητη δύναμη του κακού, χωρίς να το φοβάται.
Αυτή ακριβώς η έλλειψη φόβου είναι που τον θωρακίζει και του δίνει το έλλογο στοιχείο και τον έλεγχο, ώστε το θεωρούμενο ως υποστασιοποιημένο κακό –η γυναίκα της Ζάκυθος εδώ– να καταρρεύσει αδύναμο και αξιολύπητο μπροστά του.
Η έννοια του κακού θα υπερεκτιμάτο, και θα αδρανοποιούσε τον ίδιο, μόνο εάν το υποτιμούσε περιφρονώντας το, ή αν απέστρεφε το βλέμμα του από αυτό φοβισμένος, με αποτέλεσμα να παραλύσει, και να εκλείψει η κυριαρχία του λόγου.
Το κακό εδώ δεν είναι οι Τούρκοι, δεν είναι οι απέναντι, δεν είναι ο προφανής εχθρός. Το κακό είναι ανάμεσά μας. Εμείς οι ίδιοι γινόμαστε οι φορείς του κακού, από τον φόβο ή από την άγνοια του αντικειμένου.
Ο Σολωμός σχεδίασε και άρχισε να γράφει το έργο το 1826 στη Ζάκυνθο, βλέποντας με συναισθήματα πόνου και απέραντης συμπάθειας τις προσφυγοπούλες, γυναίκες από το πολιορκημένο μεσολόγγι – που επαιτούσαν ζητώντας τρόφιμα και χρήματα για τους έγκλειστους άνδρες τους–, να αντιμετωπίζουν κατάμουτρα τη λεκτική βία, την προσβολή και την ταπείνωση από μια δύσμορφη, εξαθλιωμένη γυναίκα.
Το έργο, αν και έχει την επίφαση ενός οραματικού οίστρου, είναι απόλυτα ρεαλιστικό, γιατί ανιχνεύει τις αιτίες της κακοδαιμονίας και της διχόνοιας σαν ζητήματα βαθιάς άγνοιας και αδυναμίας πρωτίστως ημών των ιδίων, των παρατηρητών, των φερομένων ως υποκειμένων του ορθού λόγου. Κάθε παραίτησή μας μπροστά σε κάτι παράλογο και άδικο γίνεται αυτόματα προσχώρηση στο αντίθετο στρατόπεδο, του παραλογισμού και του χάους, που εμπεριέχει το απρόβλεπτο, το οδυνηρό, το κακό.
Η εκδοχή μας, μέσα από τη φωνητική αναπαράσταση του λόγου του ποιητή, που νοηματοδοτεί κάθε φράση, επιζητεί να ανασύρει και να ζωντανέψει όλες τις πτυχές που κρύβονται σ’ αυτό το έργο.
Έργο, που δεν παύει να μας γοητεύει και να μας αφορά, σαν μια σημαντική κατάθεση ενός αγνού και μεγάλου στοχαστή, ενεργοποιώντας τη σκέψη μας επάνω σε θεμελιώδη ζητήματα της πραγματικότητας και της πραγματικής μας ταυτότητας.
ΔΗΜΟΣ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗΣ
Δήμος Αβδελιώδης
MOYσιΚΗ
Βαγγέλης Γιαννάκης
ΕνΔυμΑΤΑ
Αριστείδης Πατσόγλου
ΕΡμΗνΕυΕι
η Όλια Λαζαρίδου
ΑΓΓΕλοσ
Δανάη ρούσσου
ΦΑσμΑ ΕλΕυΘΕΡιΑσ
Κατερίνα Χαρμάνη
ΠρΟΓρΑΜΜΑ ΠΑρΑΣΤΑΣΕΩΝ 2014 Ώρα έναρξης 21:
Σάββατο 21 Ιουνίου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου Ερέτριας
Πέμπτη 26 Ιουνίου
Αρχαιολογικός χώρος
Ελευσίνας, μεγάλα
Προπύλαια
Σάββατο 28 Ιουνίου
Περιβάλλων χώρος
αρχαίου θεάτρου Αιγείρας
Δευτέρα 30 Ιουνίου
Αρχαιολογικός χώρος
Δελφών
Τετάρτη 2 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Oρχομενού
Bοιωτίας
Παρασκευή 4 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Oρχομενού
Αρκαδίας
Δευτέρα 7 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Mεσσήνης
Πέμπτη 10 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Πάτρας
Παρασκευή 11 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Oινιαδών
Δευτέρα 14 Ιουλίου
Αρχαίο θέατρο Mακύνειας
Τετάρτη 16 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Nικόπολης
Παρασκευή 18 Ιουλίου
Αρχαιολογικός χώρος
Γιτάνων, αρχαία Αγορά
Κυριακή 20 Ιουλίου
Περιβάλλων χώρος μικρού
αρχαίου θεάτρου Κασσώπης
Τρίτη 22 Ιουλίου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου Δωδώνης
Πέμπτη 24 Ιουλίου
Αρχαίο στάδιο Ρόδου
Σάββατο 26 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Κω
Τρίτη 29 Ιουλίου
Ρωμαϊκό ωδείο Θεσσαλονίκης
Πέμπτη 31 Ιουλίου
μεγάλο θέατρο Λάρισας
Σάββατο 2 Αυγούστου
ορχήστρα αρχαίου θεάτρου
Δημητριάδας
Τετάρτη 6 Αυγούστου
Αρχαίο θέατρο Μαρώνειας
Παρασκευή 8 Αυγούστου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου Αμφίπολης
Κυριακή 10 Αυγούστου
σχολή Αριστοτέλους,
Ισβόρια, Νάουσα
Δευτέρα 11 Αυγούστου
Τάφοι Βεργίνας
Τρίτη 12 Αυγούστου
Ρωμαϊκό ωδείο Δίου
Σάββατο 16 Αυγούστου
Θέατρο Καστρομηνά, Χίος
Τρίτη 19 Αυγούστου
Περιβάλλων χώρος αρχαίου
θεάτρου μυτιλήνης
Πέμπτη 21 Αυγούστου
Αρχαίο θέατρο Ηφαιστίας
Λήμνου
Δευτέρα 25 Αυγούστου
Περιβάλλων χώρος ρωμαϊκού
ωδείου Γόρτυνας, Κρήτη
Τετάρτη 27 Αυγούστου
Αρχαιολογικός χώρος
Απτέρας, θέση «Αλώνι»,
Κρήτη
και
Τρίτη 24 Ιουνίου
βρυξέλλες, βοΖΑR, Salle de
Musique deChambre (20:00)
οργάνωση παραγωγής
ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ Ε.Π.Ε.
συντονισμός παραγωγής
Κλέλια Παπαγιαννοπούλου
Πληροφορίες
6974352722, kleliap@gmail.com
ΠρΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗρΙΩΝ
Εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς Πεσματζόγλου),
ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, Καταστήματα Public, βιβλιοπωλεία ιΑνοσ,
βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου και στους χώρους των εκδηλώσεων. • Τιμή εισιτηρίου: 15€
ΠΛΗρΟΦΟρΙΕΣ
Τ. 10 3272000, www.greekfestival.gr, tickets.greekfestival.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Θα δημοσιεύονται μόνο τα επώνυμα σχόλια. Υβριστικά σχόλια δεν γίνονται αποδεκτά !!! Η γνώμη σας μετράει...